#τίτλος: Αρχιτεκτονική χωρίς σκιά · προς μία ερμηνευτική προσέγγιση της εικόνας,
της αναπαράστασης και του σχεδίου ως σταδίων της αρχιτεκτονικής δημιουργίας και
ιστοριογραφίας
#όνομα: Κωνσταντίνα Μαρινάκη
#χρονολογία: Νοέμβριος 2016
#μάθημα: Ερευνητική εργασία
#επιβλέποντες: Γεώργιος Α. Πανέτσος
#σχολή/τμήμα: Πανεπιστήμιο Πατρών_ Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
#τεύχος: issuu
#όνομα: Κωνσταντίνα Μαρινάκη
#χρονολογία: Νοέμβριος 2016
#μάθημα: Ερευνητική εργασία
#επιβλέποντες: Γεώργιος Α. Πανέτσος
#σχολή/τμήμα: Πανεπιστήμιο Πατρών_ Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
#τεύχος: issuu
Περίληψη
Αντικείμενο της παρούσης
μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής με τη διάδοση της εικόνας
της και την αναπαράσταση και με το νόημα που της αποδίδουν οι ερμηνείες
στην πορεία του χρόνου. Επιχειρείται, δηλαδή, μία ανάλυση των διαφορετικών
εννοιών της αναπαράστασης και της αναπαραγωγής της εικόνας ως συνιστωσών στην
απόδοση νοήματος στο πραγματοποιημένο αρχιτεκτονικό έργο.
Διερευνάται, επίσης, η
σχέση μεταξύ της αναπαράστασης και της αρχιτεκτονικής ως ιδέας ή
υλοποιημένης κατασκευής, η επιρροή των τεχνικών της αναπαράστασης και
αναπαραγωγής στην αντίληψη του αρχιτεκτονικού έργου, αναζητώντας εάν η κύρια
σημασία της αρχιτεκτονικής θεώρησης του έργου βρίσκεται στα ίδια τα έργα της
αρχιτεκτονικής ή στις ερμηνείες τους και στα συστήματα έκφρασης, αναπαράστασης
ή αναπαραγωγής.
Η ερευνητική εργασία
επιχειρεί να διερευνήσει κατά πόσο και με ποιόν τρόπο κάθε φορά η αναπαραγωγή
και αναπαράσταση αρχιτεκτονικών έργων επιδρούν στις θεωρήσεις της υλοποιημένης
αρχιτεκτονικής.
Αναλύεται, τέλος, η σχέση
των τεχνικών αναπαράστασης, της αναπαραγωγής της εικόνας και της υλοποιημένης
αρχιτεκτονικής, που χρονολογικά εκτείνεται στο δεύτερο μισό του 20ού
αιώνα, - ειδικότερα στις δεκαετίες μεταξύ 1920 και 1990 - διαμέσου της μελέτης
αρχιτεκτονικών έργων με έμφαση στον τρόπο που διαπλέκονται τα μέσα
αναπαράστασης και η ιδεολογία κάθε χρονικής περιόδου με το υλοποιημένο
αρχιτεκτονικό έργο.
Στόχος της εργασίας είναι
να καταδείξει ότι οι τεχνικές αναπαράστασης δεν αποτελούν απλώς αντανάκλαση
αλλαγών που έχουν σημειωθεί στις αξίες της αρχιτεκτονικής, αλλά παράγοντες που
έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν την εννοιολόγηση του χώρου και κατ’ επέκταση τις
θεωρήσεις του.
#Title: Architecture without shadow · towards an interpretative
approach of the image, of representation, and the drawing as stages of
architectural creation and historiography
#Student: Konstantina Marinaki
#Supervisor: Georgios A. Panetsos
#Course: Research Thesis
#Student: Konstantina Marinaki
#Supervisor: Georgios A. Panetsos
#Course: Research Thesis
#Date: November 2016
#School / Department: University of Patras/ School of Architecture
#School / Department: University of Patras/ School of Architecture
Abstract
The
purpose of this essay is to investigate the relationship between architecture
and the diffusion of the image, as well as the representation of the meaning of
the attribute interpretations over time, and the recognition of the division
between the visible and invisible. It also attempts an analysis of the
different concepts of representation and image reproduction as components which
attribute meaning to a realized architectural work.
The
concept of image is analyzed as a copy both during the period of Romanticism,
and in the 20th century, while changing the way information is diffused and the
development of mass media, at a historical point whereas the wide dissemination
of architectural image is initiated through print media, photo or animation
film.
The
essay investigates the relationship between representation and architecture
as an idea or a materialized construction, the influence of techniques of
representation and reproduction on the perception of architectural work,
wondering if the primary importance of the architectural perception lays in the
work of architecture or in their interpretations and expression systems, their
representation or their reproduction.
The
theoretical study examines the relation of representational techniques of image
reproduction and materialized architecture that extends chronologically in the
second half of the 20th century -
especially from the 1920s to the 1990s.
The
aim of this study is to demonstrate that virtualization techniques are not
merely a reflection of changes that have occurred in the values in
architecture, but also factors that have the power to influence the
conceptualization of space and hence its perception, while in some cases the
separation of the building from its image or its representation cannot even be
clear. In other words, the paper seeks and challenges the relationship between
technical representation - and architectural history and theory - and the
contribution of these techniques to the formation of thought in architecture.
No comments :
Post a Comment