#τίτλος εργασίας: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, μελέτη 2+2 αιθουσών συναυλιών έκκεντρης αρένας
#φοιτητική ομάδα: Στυλιανή Μουστάκα
#επιβλέποντας: Νίκος Τσινίκας
#χρονολογία: Φεβρουάριος 2016
#μάθημα: Ερευνητική εργασία
#σχολή / τμήμα: Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης / Πολυτεχνική Σχολή / Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Α.Π.Θ #τεύχος: link
Περίληψη
Αντικείμενο μελέτης της εργασίας
είναι πώς και κατά πόσο η αρχιτεκτονική συμβάλει στη μουσική εμπειρία όσων
παρευρίσκονται σε μία αίθουσα συναυλιών έκκεντρης αρένας, όταν δηλαδή η σκηνή
βρίσκεται στο αρχιτεκτονικό επίκεντρο της κάτοψης, με το ακροατήριο να την
περιβάλλει.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας δομείται ένα
θεωρητικό υπόβαθρο. Διερευνούμε τη σημασία της μουσικής εμπειρίας, τις ανάγκες
των χρηστών του χώρου, αλλά και τους παράγοντες που επηρεάζουν την αντίληψη του
ακροατή. Επίσης, γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή της αρχιτεκτονικής που
φιλοξενούσε τη μουσική, μέχρι να καταλήξουμε στην σύγχρονη αίθουσα συναυλιών
έκκεντρης αρένας, με την παράλληλη εξέλιξη της ακουστικής επιστήμης.
Το δεύτερο μέρος αποτελεί τη συγκριτική μελέτη
τεσσάρων αρχιτεκτονικών παραδειγμάτων. Δύο παραδείγματα του 20ου αιώνα: το Concertgebouw
(Άμστενταμ, 1988) και η Philharmonie (Βερολίνο, 1963), και δύο σύγχρονα παραδείγματα: της Philharmonie (Παρίσι, 2015)
και της Elbphilharmonie (Αμβούργο, 2017;). Οι συνιστώσες της μελέτης είναι το
ιστορικό πλαίσιο, ο κοινωνικός τους ρόλος, η τοποθέτησή τους στην πόλη και το
όραμα του αρχιτέκτονα για το έργο του.
Συμπερασματικά,
παρατηρείται πως η μορφή της αίθουσας και ο ρόλος της στην κοινωνία είναι κάτι
που συνεχώς εξελίσσεται και μεταβάλλεται. Η εργασία έχει σκοπό να αποτελέσει
ένα εγχειρίδιο με το οποίο ο αρχιτέκτονας μιας μελλοντικής αίθουσας συναυλιών
θα μπορέσει να αποκτήσει μία πρώτη επαφή με το αντικείμενο.
#title: MUSIC EXPERIENCE OF ARCHITECTURE, case study: 2+2 circular-seating concert halls
#student: Styliani Moustaka
#supervisor: Nikos Tsinikas
#date: February 2016
#course: Research Thesis
#school / department: University of Thessaloniki / School of Engineering / Faculty of Architecture
#date: February 2016
#course: Research Thesis
#school / department: University of Thessaloniki / School of Engineering / Faculty of Architecture
#issue: link
In conclusion, it is observed that the hall's form and its role in society is constantly evolving and transforming. This work aims to be a handbook through which the architect of a future concert hall will be able to obtain a first contact with the subject.
Abstract
This
work's study subject is how and how much does architecture contribute to the
musical experience of those attending in an off-center arena concert hall, when the stage is in the architectural focal point of the
floor plan, with the audience surrounding it.
In the first part of this work a
theoretical background is developed. We explore the importance of the musical
experience, the needs of the space's users, and also the factors that influence the listener's
perception. Also, a short historical analysis is conducted of the architecture
that was hosting music, up until the contemporary
off-center arena concert hall, with the parallel development of acoustic
science.
The second part constitutes the
comparative study of four architectural cases. Two 20th century paradigms:
Concertgebouw (Amsterdam, 1988) and Philharmonie (Berlin, 1963), and two
contemporary ones: Philharmonie (Paris, 2015) and Elbphilharmonie (Hamburg,
2017?). The study's components are the historical frame, their social role,
their placement in the city and the architect's vision of his work.
In conclusion, it is observed that the hall's form and its role in society is constantly evolving and transforming. This work aims to be a handbook through which the architect of a future concert hall will be able to obtain a first contact with the subject.
No comments :
Post a Comment