#θέμα: Κτίριο εκπαίδευσης και πολιτιστικών χρήσεων
#διδάσκοντες: Γυφτόπουλος Στ.
#χρονολογία: 2012-2013
#μάθημα: Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός 5
#σχολή/τμήμα: Ε.Μ.Π. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
#σχολή/τμήμα: Ε.Μ.Π. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Χαρακτηριστικό στοιχείο του οικοπέδου αποτελεί η διαμπερότητα μεταξύ της
ανατολικής και της δυτικής του πλευράς, στοιχείο καταλυτικό για την σύνθεσή
μας. Θέλοντας λοιπόν να διατηρήσουμε το χαρακτηριστικό αυτό και να συνδέσουμε
το σταθμό του τρένου με το οικόπεδό μας και την γύρω περιοχή, δημιουργούμε ένα
πέρασμα, το οποίο έχοντας την μορφή διαδρόμου αποτελεί και τον κεντρικό πυρήνα
του σχολείου μας. Ο διάδρομος αυτός, οριζόμενος από τεθλασμένες γραμμές
δίνοντας από ψηλά την εντύπωση της σχισμής-ρωγμής και όντας ελαφριά μεταλλική
κατασκευή με σκοπό την διαφοροποίηση του από τον υπόλοιπο όγκο του κτηρίου,
ικανοποιεί τόσο τις λειτουργικές ανάγκες ενός σχολείου όσο και τις ευρύτερες πολιτιστικές, κοινωνικές
ανάγκες μιας γειτονιάς μέσα στα πλαίσια του αστικού τοπίου.
Ο επιμέρους κτηριακός όγκος του σχολείου οργανώνεται βάσει κανάβου
ερχόμενος έτσι σε αντίθεση με την χαλαρότητα των γραμμών του διαδρόμου. Η
μονάδα της τάξης διατηρεί τον σχηματισμό του κανάβου και ορίζεται από τα
κατακόρυφα μπετονένια στοιχεία που διατρέχουν ολόκληρη την σύνθεση. Επιμέρους
χαρακτηριστικά της αποτελούν οι μεγάλες τζαμαρίες που επιτρέπουν την εύκολη
επικοινωνία με την αυλή αλλά και τον διάδρομο, καθώς και οι οριζόντιες περσίδες
που αποσκοπούν στη σκίαση χαρίζοντας όμως μια ιδιαίτερη πινελιά στην οργάνωση
των όψεων.
Επιπλέον, στη νοτιοδυτική πλευρά του οικοπέδου έχει διαμορφωθεί το τμήμα
της πλατείας που προϋπήρχε στο οικόπεδο. Μέσα από χαράξεις που ακολουθούν την
λογική των τεθλασμένων του διαδρόμου έχουν δημιουργηθεί χώροι πρασίνου, χώροι
στάσης και παρτέρια, στα οποία θα μπορούν να επέμβουν και να φυτεύσουν και οι
ίδιοι οι κάτοικοι της περιοχής. Το τμήμα αυτό έρχεται σε επικοινωνία τόσο με
τον πεζόδρομο που διαπερνά το οικόπεδό μας όσο και με τη δυτική είσοδο του
σχολείου.
#subject : Educational and
cultural use building
#students : Tharrouniati S., Kotsailidi E.
#professors: Gyftopoulos St.
#professors: Gyftopoulos St.
#course : Architectural
Synthesis 5
#year : 2012-2013
#school/department : National Technical University of Athens-School of Architecture
One of the basic features of the site is the transversal
connection between the east and west side, which acts as a catalytic element for our
composition. Wanting to keep this feature and connect the train station to our site
and the surrounding area, we create a passage, which, having the form of a
corridor, consists the central core of our school. This corridor, defined by
broken lines giving the impression of a slot-crack and being a lightweight
metal construction in order to diversify from the rest of the building units, fulfills
both the operational needs of the school and the general cultural and social
needs of a neighborhood in the urban landscape.
The individual building volume of the school is
organized in grid, coming in contrast to the looseness of the lines of the
corridor. The classroom unit maintains the formation of the grid and is defined
by the vertical concrete elements that run through the entire composition.
Individual characteristics of the synthesis are the large windows that allow
for easy communication with the courtyard and the corridor, as well as the horizontal
blinds aimed at shading but giving the same time a special touch to the
organization of the facades.
Moreover, the part of the square is formed that
pre-existed at the southwestern side of the site. Through routes that follow
the logic of the crooked lines of the corridor, we create green spaces, staging
areas and flower-beds, in which locals can intervene and plant by themselves.
This part comes in contact with both the pedestrian zone that penetrates our site
and the western entrance of the school.
No comments :
Post a Comment