Κτίριο εκπαίδευσης και πολιτιστικών χρήσεων



#θέμα: Κτίριο εκπαίδευσης και πολιτιστικών χρήσεων
#φοιτητές: Θαρρουνιάτη Σ., Κοτσαηλίδη Ε.
#διδάσκοντες: Γυφτόπουλος Στ.
#χρονολογία: 2012-2013
#μάθημα: Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός 5
#σχολή/τμήμα: Ε.Μ.Π. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

Χαρακτηριστικό στοιχείο του οικοπέδου αποτελεί η διαμπερότητα μεταξύ της ανατολικής και της δυτικής του πλευράς, στοιχείο καταλυτικό για την σύνθεσή μας. Θέλοντας λοιπόν να διατηρήσουμε το χαρακτηριστικό αυτό και να συνδέσουμε το σταθμό του τρένου με το οικόπεδό μας και την γύρω περιοχή, δημιουργούμε ένα πέρασμα, το οποίο έχοντας την μορφή διαδρόμου αποτελεί και τον κεντρικό πυρήνα του σχολείου μας. Ο διάδρομος αυτός, οριζόμενος από τεθλασμένες γραμμές δίνοντας από ψηλά την εντύπωση της σχισμής-ρωγμής και όντας ελαφριά μεταλλική κατασκευή με σκοπό την διαφοροποίηση του από τον υπόλοιπο όγκο του κτηρίου, ικανοποιεί τόσο τις λειτουργικές ανάγκες ενός σχολείου όσο και  τις ευρύτερες πολιτιστικές, κοινωνικές ανάγκες μιας γειτονιάς μέσα στα πλαίσια του αστικού τοπίου.

Ο επιμέρους κτηριακός όγκος του σχολείου οργανώνεται βάσει κανάβου ερχόμενος έτσι σε αντίθεση με την χαλαρότητα των γραμμών του διαδρόμου. Η μονάδα της τάξης διατηρεί τον σχηματισμό του κανάβου και ορίζεται από τα κατακόρυφα μπετονένια στοιχεία που διατρέχουν ολόκληρη την σύνθεση. Επιμέρους χαρακτηριστικά της αποτελούν οι μεγάλες τζαμαρίες που επιτρέπουν την εύκολη επικοινωνία με την αυλή αλλά και τον διάδρομο, καθώς και οι οριζόντιες περσίδες που αποσκοπούν στη σκίαση χαρίζοντας όμως μια ιδιαίτερη πινελιά στην οργάνωση των όψεων.

Επιπλέον, στη νοτιοδυτική πλευρά του οικοπέδου έχει διαμορφωθεί το τμήμα της πλατείας που προϋπήρχε στο οικόπεδο. Μέσα από χαράξεις που ακολουθούν την λογική των τεθλασμένων του διαδρόμου έχουν δημιουργηθεί χώροι πρασίνου, χώροι στάσης και παρτέρια, στα οποία θα μπορούν να επέμβουν και να φυτεύσουν και οι ίδιοι οι κάτοικοι της περιοχής. Το τμήμα αυτό έρχεται σε επικοινωνία τόσο με τον πεζόδρομο που διαπερνά το οικόπεδό μας όσο και με τη δυτική είσοδο του σχολείου.


#subject : Educational and cultural use building
#students : Tharrouniati S., Kotsailidi E.
#professors: Gyftopoulos St.
#course : Architectural Synthesis 5
#year : 2012-2013
#school/department : National Technical University of Athens-School of Architecture


One of the basic features of the site is the transversal connection between the east and west side, which acts as a catalytic element for our composition. Wanting to keep this feature and connect the train station to our site and the surrounding area, we create a passage, which, having the form of a corridor, consists the central core of our school. This corridor, defined by broken lines giving the impression of a slot-crack and being a lightweight metal construction in order to diversify from the rest of the building units, fulfills both the operational needs of the school and the general cultural and social needs of a neighborhood in the urban landscape.

The individual building volume of the school is organized in grid, coming in contrast to the looseness of the lines of the corridor. The classroom unit maintains the formation of the grid and is defined by the vertical concrete elements that run through the entire composition. Individual characteristics of the synthesis are the large windows that allow for easy communication with the courtyard and the corridor, as well as the horizontal blinds aimed at shading but giving the same time a special touch to the organization of the facades.

Moreover, the part of the square is formed that pre-existed at the southwestern side of the site. Through routes that follow the logic of the crooked lines of the corridor, we create green spaces, staging areas and flower-beds, in which locals can intervene and plant by themselves. This part comes in contact with both the pedestrian zone that penetrates our site and the western entrance of the school.
















No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...