#τίτλος:
Δημόσια
εικόνα & Αρχιτεκτονική_Η προβολή ως
τμήμα της αρχιτεκτονικής δραστηριότητας
#φοιτητική
ομάδα:
Καλλιγιαννάκη
Γεωργία, Σανίδα Θέκλα
#επιβλέπων:
Γιώργος
Παπακωνσταντίνου
#χρονολογία:
Οκτώβριος
2016
#μάθημα:
Ερευνητική
εργασία
#σχολή/
τμήμα:
Πανεπιστήμιο
Θεσσαλίας_Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Περίληψη
Από
τις αρχές του 20ου
αι. το ζήτημα της δημοσιοποίησης του
έργου φαίνεται να απασχολεί τους
αρχιτέκτονες. Το 1920 ο Λε Κορμπυζιέ ξεκινά
την έκδοση του περιοδικού “L’ Esprit
Nouveau”, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στο
κομμάτι τις προβολής του αρχιτεκτονικού
έργου. Λίγο αργότερα με κίνητρο την
μετάδοση όγκου πληροφορίας στους
αρχιτέκτονες το ζευγάρι Τσαρλς και Ρέι
Ίμς επικεντρώνει τη δουλειά του γύρω
από τις μεθόδους προβολής παράγοντας
μικρού μήκους ταινίες και οργανώνοντας
τις πρώτες εκθέσεις με χρήση πολυμέσων.
Προς τα τέλη του αιώνα δημιουργούνται
σημαντικοί θεσμοί προβολής του
αρχιτεκτονικού έργου, όπως είναι η
Μπιενάλε της Βενετίας το 1980 και το
βραβείο Πρίτσκερ το 1979. Σημαντικό ρόλο
στην προβολή παίζει η φυσική παρουσία
και η αλληλεπίδρασή του με το κοινό μέσω
ομιλιών που οργανώνονται γύρω από
διάφορες θεματικές της αρχιτεκτονικής,
όπου αναλύουν τις απόψεις τους. Παράλληλα
μεγάλο μέρος της δημόσιας εικόνας
πραγματοποιείται στο διαδίκτυο αφού
πλέον εκτός από τα έντυπα μέσα, υπάρχουν
και τα ηλεκτρονικά, περιοδικά και
πλατφόρμες, που παρουσιάζουν το
αρχιτεκτονικό έργο. Το διαδίκτυο έδωσε
στους αρχιτέκτονες την ευκαιρία να
παρουσιάσουν οι ίδιοι τον εαυτό τους
και την δραστηριότητά τους μέσω των
ιστοσελίδων τους.
Σήμερα κάθε αρχιτεκτονικό
γραφείο διαθέτει ιστοσελίδα καθώς και
προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η προσπάθεια για όσο το δυνατόν καλύτερη
«εικόνα» του αρχιτεκτονικού γραφείου
προς τα έξω έδωσε κίνητρο για την ανάπτυξη
των μέσων αναπαράστασης, ώστε η πληροφορία
που δίνουν να είναι κατανοητή από όλους.
Ο σχεδιασμός μιας αρχιτεκτονικής
ιστοσελίδας γίνεται με σκοπό να αντανακλά
το ύφος και τις αρχές του αρχιτέκτονα.
Μέσω του διαδικτύου δίνεται η δυνατότητα
προβολής σε κάθε αρχιτέκτονα ανεξάρτητα
από το πεδίο δράσης του και το πόσο
«γνωστός» είναι. Έτσι παρατηρούμε ότι
η δημόσια προβολή αποτελεί στη σύγχρονη
εποχή αναπόσπαστο κομμάτι της
αρχιτεκτονικής δραστηριότητας.
#Title:
Public
Profile & Architecture_Promotion as a part of architecture
creation
#Student:
Kalligiannaki
Georgia | Sanida Thekla
#Supervisor: Papakonstantinou
George
#Course:
Research Thesis
#Date:
October
2016
#School
/ Department:
University
of Thessaly_Department of Architecture
Abstract
From
the beginning of 20th century architects are occupied
about the matter of publicity. In 1920 Le Corbusier publishes the
magazine “L’ Esprit Nouveau”, starting a new era in project
promotion. Later the couple Charles and Rey Eames, who want to
transmit information on architects, focus on the methods of
projection. They produce short films and organize the first
exhibitions with the use of multimedia.
At the end of the 20th
century Venice Biennale in 1980 and Pritzker awards in 1979 are
organized in order to show the architectural work. Architect’s live
appearance and interaction with the audience play an important role
in promotion. Through public speeches architects share their opinion
about architectural issues. Furthermore, internet appears very
useful in the architect’s public profile. Besides printed media,
there are online magazines and web platforms, which present
architectural projects. Internet gave the architects the opportunity
to represent themselves and their project through their personal
websites.
Nowadays every architectural office has a website and
profile in social media. The offices, in order to represent
themselves well and make their profile understandable, developed the
means of representation. The web design of an architect reflects his
design style and principles. Internet makes it possible to architects
to promote their work, regardless their fame. It is notable that
public profile of an architect is firmly related to the architectural
activity.
No comments :
Post a Comment