#τίτλος: Μουσείο Αρχιτεκτονικής Θεσσαλονίκης_Mount Museo
#φοιτήτριες: Καραγιάννη Στέλλα, Κοσκερίδου Ελένη-Μαρία
#χρονολογία: Φεβρουάριος 2016
#μάθημα: Εμβαθύνσεις: Σχεδιασμός Μουσείων και Εκθέσεων
#επιβλέποντες: Καλογήρου Νικόλαος, Λεφάκη Στυλιανή, Πάκα Αλκμήνη, Σακαντάμης, Κωνσταντίνος, Σκαλτσά Μαλαματένια, Γαλίκας Στέργιος
#σχολή/τμήμα: Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Σε ένα πρώτο στάδιο, έγινε η προσπάθεια για την αναζήτηση της κεντρικής
ιδέας και του
μουσειολογικού σεναρίου, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε μια ανασκόπηση
της ιστορίας και της αρχιτεκτονικής της Θεσσαλονίκης καθώς και μια εμβάθυνση
πάνω στις έννοιες όπως “μουσείο” και “αρχιτεκτονική”.
Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με μακρόχρονη ιστορία και διαχρονική παρουσία,
αποτελώντας ένα είδος παλίμψηστου. Έτσι, η κεντρική ιδέα του project επιδιώκει να εκφράσει την πορεία και εξέλιξη της αρχιτεκτονικής της πόλης
σε διάφορες χρονικές περιόδους καθώς επίσης και τις οικονομικές, κοινωνικές και
πολιτιστικές συγκυρίες που τις επηρέασαν. Παρουσιάζεται, με τον τρόπο αυτό η ιδέα
της διαστρωματικότητας όπως επίσης και των αρχιτεκτονικών ιχνών που αφήνει η
μία περίοδος στην άλλη.
Κατά αυτό τον τρόπο, το αφηγηματικό σενάριο διαρθρώνεται ως εξής: Η έκθεση διαρθρώνεται
σε 5 ενότητες- “πυρήνες” , η καθεμία από τις οποίες διαθέτει δύο υποενότητες.
Η πορεία της μόνιμης έκθεσης ξεκινά από την ενότητα των πρόσφατων εξελίξεων
και συνεχίζει κάνοντας μια αναδρομή από στο παρελθόν, ξεκινώντας από την
ελληνιστική περίοδο και τελειώνει στο σήμερα. Στο τέλος της μόνιμης έκθεσης, ο
επισκέπτης συναντά το κομμάτι της περιοδικής έκθεσης.
Όσον αφορά τη μορφολογία του κτιρίου, κρίθηκε σημαντικό εξαρχής αυτή να
εκφράζει την
κεντρική μουσειολογική ιδέα. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό το μουσείο
διαρθρώνεται σε τρία επίπεδα: το επίπεδο 0/δημόσιο, το επίπεδο -1,που διαθέτει
κάποιες συμπληρωματικές λειτουργίες ως προς το προηγούμενο και το επίπεδο
1/έκθεση.
Το οικόπεδο στο οποίο τοποθετείται το κτίριο ανήκει στο χώρο της ΔΕΘ μεταξύ
των οδών
Αγγελάκη και του κεντρικού άξονα της ΔΕΘ. Το υψηλότερο με το χαμηλότερο
σημείο του έχουν μια διαφορά 7 μέτρων. Έτσι τροποποιώντας τις αρχικές
υψομετρικές καμπύλες, το επίπεδο 0-βάση “βυθίστηκε” στο έδαφος, ενώ οι ενότητες
των εκθέσεων αναδεικνύονται ως “γλυπτά” πάνω από τη βάση.
Κάθε ενότητα αποτελείται από δύο ελεύθερα επίπεδα-εκθεσιακές ενότητες. Πάνω
στους “τοίχους” της ενότητας-πυρήνα προβάλλονται οι συγκυρίες της εκάστοτε περιόδου,
ενώ τα δύο επίπεδα συνδέονται μεταξύ τους με μια πλατφόρμα-ανελκυστήρα που
παρουσιάζει τη μετάβαση από τη μια περίοδο στην άλλη. Για τη μετάβαση από τη
μια ενότητα στην άλλη σχεδιάζονται γέφυρες που λειτουργούν ως συνεκτικοί
ιστορικοί κρίκοι.__
#title: Thessaloniki
Architecture Museum_Mount Museo
#students: Karagianni
Stella, Koskeridou Eleni-Maria
#date: February
2016
#subject: Museum and
Exhibition Design
#supervisors:
Kalogirou Nikolaos, Lefaki Stuliani, Paka Alkmini, Sakantamis
Konstantinos,
Skaltsa Malamatenia, Galikas
Stergios
#faculty/department:
Faculty of Engineering AUTH/School of Architecture
The main
subject of this studio is the design of a museum about the architecture of
Thessaloniki.
At the
beginning of the project, we tried to find the central idea and the
museological scenario, during which there was a review of the history and
architecture of Thessaloniki and a deepening on the concepts such as "
museum " and " architecture ".
Thessaloniki
is a city with a long history and timeless presence, forming a kind of
palimpsest. So, the central idea of the project seeks to express the state and
evolution of architecture in the city at various times as well as the economic,
social and cultural circumstances that affected it. Occurs, thus the idea of
layering as well as the idea of architectural traces left by one period to
another.
In this way,
the narrative scenario is structured as follows: The exhibition is structured
into 5 sections- " cores “, each of which has two subsections. The route
of the permanent exhibition starts from the unity of the recent events and
continues with a flashback, starting from the Hellenistic period and ends in
nowadays. At the end of the permanent exhibition, the visitor meets the session
of the temporary exhibition.
Regarding
the morphology of the building, it was important from the beginning that it
should
express
the central museological idea. To achieve this the museum is divided into three
levels: Level 0 / public, level -1, which has some additional features to the
previous level and the 1 / exhibition.
The site
on which the building is placed belongs to the TIF area between Aggelaki street
and the central axis of the TIF . The highest to the lowest point have a
difference of 7 meters. Thus modifying the original contours, level 0 - based
" sunk " into the ground, while the reporting units emerge as "
sculptures " above the base.
Each
section consists of two free - level exhibition sections. Over the " walls
" of the core unit the circumstances of each period are projected, while
the two levels are connected by a platform – lift showing the transition from
one period to another. To move from one section to another some bridges are
designed operating as a coherent historical links.
No comments :
Post a Comment