#Τίτλος: Μουσείο Φάρων στην Άνδρο
#φοιτητής/ές: Κουφίδης Χ., Πίττας Κ.
#επιβλέποντες: Κούρκουλας Α., Τσιράκη Σ.
#σύμβουλος: Μάνιος Μ.
#χρονολογία: Νοέμβριος 2014
#μάθημα: Διπλωματική εργασία
#σχολή/τμήμα: Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ
Αντικείμενο της Διπλωματικής Εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός Μουσείου Φάρων στο νοτιότερο άκρο της Άνδρου, απέναντι από το Φάρο Δύσβατο της Τήνου. Η εργασία πραγματεύεται το δίπολο αφήγησης – εμπειρίας στο σχεδιασμό του Μουσείου, δίνοντας έμφαση στη βιωματική αντίληψη του χώρου και περιορίζοντας τα εκθέματα. Βασική χειρονομία του σχεδιασμού είναι μία ‘’τομή’’ στο βράχο, δύο τοιχία δηλαδή που ‘‘καδράρουν’’ το φάρο και δημιουργούν τρεις ζώνες καιρικών συνθηκών, τη ζώνη του έντονου καιρού, τη ζώνη της προστασίας και τη ζώνη της νηνεμίας. Εγκάρσια σχεδιάσαμε 3 μπούκες – αεραγωγούς που οδηγούν τον αέρα στο εσωτερικό του κτιρίου. Το ζήτημα του κάδρου τίθεται έντονα στο κτίριο αυτό, καθώς ο τρόπος που βλέπω το φάρο διαφοροποιείται καθώς κινούμαι στο κτίριο. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Μουσείου που σχεδιάσαμε είναι η ύπαρξη δύο εισόδων, μία εκ στεριάς και μία εκ θάλασσας, οι οποίες δημιουργούν δύο αντίθετες κινήσεις, με ανάποδες αρχές και κορυφώσεις – καταλήξεις. Η δεσπόζουσα σκάλα που ενώνει τις δύο εισόδους διακόπτεται σε κάθε επίπεδο και οδηγείται ο επισκέπτης στους 6 χώρους, 2 ανά ‘‘μπούκα’’. Οι αίθουσες αυτές σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις διαφορετικές ηχητικές και φωτιστικές συνθήκες που μπορούν να παραχθούν και αντίστοιχα καθεμία πραγματεύεται διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως αίθουσα ‘‘πηγάδι’’, αίθουσα συριγμού ή νερού κτλ. Τέλος πρέπει να ειπωθεί ότι αυτό το κτίριο είναι μία ημιυπαίθρια παρέμβαση, είναι ένα μη-κτίριο, ένα ‘‘κουφάρι’’ έτοιμο να υποδεχθεί τα σημάδια του τόπου και του χρόνου.
#Title: Lighthouse Museum in Andros
#Students: Koufidis Ch., Pittas K.
#Supervisors: Kourkoulas A., Tsiraki S.
#Advisor: Manios M.
#Year: November 2014
#Course: Diploma Thesis
#School: NTUA School of Architecture
#φοιτητής/ές: Κουφίδης Χ., Πίττας Κ.
#επιβλέποντες: Κούρκουλας Α., Τσιράκη Σ.
#σύμβουλος: Μάνιος Μ.
#χρονολογία: Νοέμβριος 2014
#μάθημα: Διπλωματική εργασία
#σχολή/τμήμα: Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ
Αντικείμενο της Διπλωματικής Εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός Μουσείου Φάρων στο νοτιότερο άκρο της Άνδρου, απέναντι από το Φάρο Δύσβατο της Τήνου. Η εργασία πραγματεύεται το δίπολο αφήγησης – εμπειρίας στο σχεδιασμό του Μουσείου, δίνοντας έμφαση στη βιωματική αντίληψη του χώρου και περιορίζοντας τα εκθέματα. Βασική χειρονομία του σχεδιασμού είναι μία ‘’τομή’’ στο βράχο, δύο τοιχία δηλαδή που ‘‘καδράρουν’’ το φάρο και δημιουργούν τρεις ζώνες καιρικών συνθηκών, τη ζώνη του έντονου καιρού, τη ζώνη της προστασίας και τη ζώνη της νηνεμίας. Εγκάρσια σχεδιάσαμε 3 μπούκες – αεραγωγούς που οδηγούν τον αέρα στο εσωτερικό του κτιρίου. Το ζήτημα του κάδρου τίθεται έντονα στο κτίριο αυτό, καθώς ο τρόπος που βλέπω το φάρο διαφοροποιείται καθώς κινούμαι στο κτίριο. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Μουσείου που σχεδιάσαμε είναι η ύπαρξη δύο εισόδων, μία εκ στεριάς και μία εκ θάλασσας, οι οποίες δημιουργούν δύο αντίθετες κινήσεις, με ανάποδες αρχές και κορυφώσεις – καταλήξεις. Η δεσπόζουσα σκάλα που ενώνει τις δύο εισόδους διακόπτεται σε κάθε επίπεδο και οδηγείται ο επισκέπτης στους 6 χώρους, 2 ανά ‘‘μπούκα’’. Οι αίθουσες αυτές σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις διαφορετικές ηχητικές και φωτιστικές συνθήκες που μπορούν να παραχθούν και αντίστοιχα καθεμία πραγματεύεται διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως αίθουσα ‘‘πηγάδι’’, αίθουσα συριγμού ή νερού κτλ. Τέλος πρέπει να ειπωθεί ότι αυτό το κτίριο είναι μία ημιυπαίθρια παρέμβαση, είναι ένα μη-κτίριο, ένα ‘‘κουφάρι’’ έτοιμο να υποδεχθεί τα σημάδια του τόπου και του χρόνου.
#Students: Koufidis Ch., Pittas K.
#Supervisors: Kourkoulas A., Tsiraki S.
#Advisor: Manios M.
#Year: November 2014
#Course: Diploma Thesis
#School: NTUA School of Architecture
Subject
of this dissertation project is the design of a museum dedicated to the network
of the Greek lighthouses in the southest bound of Andros, across of Dusbato
lighthouse of Tinos. Our project sets the matter of narration vs experience in
the design of the museum and at the end chooses side, as we consider more
crucial for our project the experienced based perception of space. The design
is based on two concrete walls, a slice in the mountain that frames the
lighthouse and creates three zones of weather conditions (strong wind,
protection and lull). In the other direction we created 3 wind ways-in. This
frame matter is extremely crucial as the gaze to the lighthouse depends on the
motion in the project. Another interesting feature is the existence of two
entrances, one through the mountain and one through sea that create two
contradictory moving paths with reversed start and finishing points. The
dominant staircase that unites the two entrances is being interrupted in every
level to guide the visitors in the 6 exhibiting spaces, two for each way-in.
The design of the exhibiting spaces was based on the manipulation of sound and
light and there was an effort to create different conditions and refer to a
well (shaft) for example among others. Finally, it should be underlined that
this project is about a non-building, a semi-outdoor creation, an ‘‘abandoned
skeleton’’ that waits for place and time to leave their mark.
No comments :
Post a Comment