# Θέμα: KAM17 workshop-Mockups_Σκηνοθεσίες χώρων
# Φοιτητές: Αρχοντία Κυρούδη, Ιουλία Λεβεντοπούλου,
Γεωργία Παντίδου, Κατερίνα Παπαδιώτη, 'Ελενα Χατζηλάρη,
Δήμητρα Χριστοφορίδη, Χρυσάνθη Ανωγιάτη, Νίκος Κουκλάκης, Προκόπης Μαραγκάκης, Νίκη Μαραγκουδάκη, Ισιδώρα Αρβανίτη, Ειρήνη Δουμάνη-Κόρκα,Λυδία Αντωνίου, Στέλλα Αυγουστίδου,
Σοφία Τεκτονίδου, Ορέστης Κακλαμάνης, Κωνσταντίνα
Λαζαρίδου, Φωτεινή Μέρμυγκα, Ειρήνη Αφεντούλη, Ευφημία Λιανού, Τίνα
Μαρινάκη,'Αννα Αξαοπούλου, Ελισσάβετ Περτιγκιόζογλου,Νίκος Σαμπαζιώτης, Ισμήνη Χρυσοχόου
# Χρονολογία: 2014
# Οργάνωση: ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ, Συνδικάτο
Αρχιτεκτονικής,Αριστείδης Αντονάς, Σταύρος Βεργόπουλος, Heike Schuppelius
KAM
WORKSHOPS 2014
MOCKUPS- (ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ ΧΩΡΩΝ)
Το ετήσιο θερινό εργαστήριο αρχιτεκτονικής
KAM workshops που πραγματοποιεται απο το 2002 στα Χανιά θα εχει φετινό θέμα MOCKUPS (ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ ΧΩΡΩΝ): πραγματοποιείται όπως κάθε χρονο στο Μεγαλο Αρσεναλι των Χανίων από τις 17 μεχρι
τις 23 Αυγούστου στο Ενετικο λιμανι.
Τα θερινά
εργαστήρια αρχιτεκτονικής του ΚΑΜ πραγματοποιούνται φέτος για δέκατη τρίτη συνεχή
χρονιά φέρνοντας σε επαφή τις πέντε διαφορετικές αρχιτεκτονικές σχολές της Ελλάδας
και την σχολή της Κύπρου. Στα θερινά εργαστήρια συμμετέχουν αρχιτέκτονες, εικαστικοί,
κοινωνιολόγοι, πολιτικοί επιστήμονες, ακαδημαϊκοί και φοιτητές που συνεργάζονται
επί ζητημάτων αιχμής της αρχιτεκτονικής.
Το εργαστήριο in situ 2014:
MOCKUPS ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΕΣ ΧΩΡΩΝ, εστιάζει το ενδιαφέρον του στην δυνατότητα της αρχιτεκτονικής
να παράγει χώρους - μοντέλα που δεν οργανώνονται ως τελικά αποτελέσματα αλλά ως
δοκιμαστικοί. Στους χώρους αυτούς για τις ανάγκες του εργαστηρίου εντάσσονται οι
χώροι στούντιο ή ακόμη ειδικά σκηνοθετημένοι χώροι για φωτογραφήσεις ή για αναπαραστάσεις
άλλου είδους Οι χώροι που παραπέμπουν συνειδητά στην εντύπωση κάποιας επόμενης πραγματικότητας
από εκείνη στην οποία συμμετέχουν, τα mockups γίνονται για να παρουσιάζουν χωρικές
συνθήκες ή κατασκευές που πρόκειται να γίνουν, και με κάποιο τρόπο δοκιμάζοουν την
πραγματική συνθήκη. Συνειδητά δείχνουν ήδη κάτι τελικό αλλά με όχι ακόμη οριστικό
τρόπο, οργανώνουν κατασκευές ή χώρους αναφοράς για καταστάσεις που ακόμη δεν υπάρχουν.
Έχουν σκηνογραφική λογική αλλά επιδιώκουν μια τελική αναπαράσταση μιας ιδιότυπης
τελικής εντύπωσης του πραγμαικού. Στην αρχιτεκτονική χρησιμεύουν για να παρουσιάσουν
δοκιμαστικά κάποια κατασκευαστικά αποσπάσματα κτιρίων. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν
τέτοιοι χώροι σαν σκηνοθεσίες επόμενων ενώ οι συμμετέχοντες θα παράγουν αναπαραστάσεις
και μοντέλα τέτοιων χώρων.
Το εργαστήριο επικαλείται τους
χώρους των mockups, για την ιδιαίτερη, ενδιάμεση σχέση τους με τους πραγματικούς
και ιδιαίτερα επειδή στην μεταδικτυακή εποχή η αρχιτεκτονική όλο και περισσότερο
βρίσκεται αναγκασμένη να διαχειρίζεται χώρους σε αυτή την ενδιάμεση συνθήκη.
Για την συγκεκριμένη έρευνα
του εργαστηρίου δοκιμάζονται πρακτικές της σκηνογραφίας όπως αυτές των διοραμάτων
ενώ εξετάζονται αποσπάσματα από τον Πλάτωνα και τον Αντόλφο Μπιου Κασάρες σε μια
προσπάθεια να οργανωθούν κάποιες κατασκευές που αναφέρονται στην έννοια της προσομοίωσης.
To ενδιαφέρον εστιάζεται στην πόλη των Χανίων και συγκεκριμένα στα αποσπάσματα του
τείχους που διασπείρονται μέσα στον αστικό ιστό. Διαφορετικά κομμάτια του τείχους
επιλέγονται και προετοιμάζονται για να παραλάβουν την επιτέλεση μιας χωρικής πρόβας.
Το εργαστήριο συνδιοργανώνεται
από το ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ και το Συνδικάτο Αρχιτεκτονικής. Το συνεπιμελούνται οι Αριστείδης
Αντονάς (διευθυντής του Μεταπτυχιακού προγράμματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας),
Σταύρος Βεργόπουλος (αναπληρωτής καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης)
και Heike Schuppelius (καθηγήτρια στο ZKM της Καρλσρούης).

Διπλή
Σελήνη
Στον κυκλικό προμαχώνα της νέας χώρας
κατασκευάζεται μια ράγα από όπου σύρεται ένα ιδιότυπο τρίποδο με ένα φώς
μπαταρίας. Ο επισκέπτης ακολουθεί την εξαναγκασμένη διαδρομή της ράγας
χρησιμποιώντας το φώς. Κατά την διάρκεια της διαδρομής συναντάει τέσσερα
μικροοσκηνικά. Στο τέλος της διαδρομής από μακριά βλέπει ένα δεύτερο κυκλικό
φώς και την αντανάκλασή του σε μία οριζόντια επιφάνεια νερού.
Αρχοντία Κυρούδη, Ιουλία Λεβεντοπούλου,
Γεωργία Παντίδου
Double Moon
In
the circular bastion of Nea Chora, a rail is installed allowing for an attached
battery lamp to be pulled. In the night the visitor follows the route of the
rail using this light. During this path he encounters four minimal settings. At
the end of the spiral path, on top of the bastion, he encounters a second
circular light and its reflection on a horizontal water surface.
Arxontia
Kyroudi, Ioulia Leventopoulou, Georgia Pantidou
Κατοικήσιμο
Πρόπλασμα
Mια μεγάλη μακέτα της πόλης που δεν
υπακούει σε πραγματικές κλίμακες αλλά στην εμπειρία της, κατασκευάζεται στην
πλατφόρμα του Σαν Σαλβατόρε. Η ομάδα εργασίας πραγματοποίησε επι τόπου κάποιου
είδους δοκιμή με τις πραγματικές διαστάσεις της κατασκευής, χρησιμοποιώντας
απλό σκοινί και πασσάλους.
Κατερίνα Παπαδιώτη, 'Ελενα Χατζηλάρη,
Δήμητρα Χριστοφορίδη
Inhabited Model
A
large model of the city of Chania that does not follow any real scale, but the
experiential imprint of it, is built on the platform of San Salvatore. The
working group examined the structure’s dimensions on-site, using rope and
plastic poles.
Elena
Chatzilari, Dimitra Christoforidi, Katerina Papadioti
Μεταλλική
κλίμακα και οθόνη
Σε δύο εσοχές εκατέρωθεν μιας αντηρίδας
του τοίχους οργανώνονται δυο ελάχιστες θεατρικές σκηνές. Η χρήση ενός πανιού
και μιας μεταλλικής σκάλας εγκαθιστούν την αφηγηση του πλατωνικού σπηλαίου σε
μια συνηθισμένη εικόνα του τοίχους.
Χρυσάνθη Ανωγιάτη, Νίκος Κουκλάκης, Προκόπης Μαραγκάκης, Νίκη Μαραγκουδάκη
The ladder and the screen
Two
minimal theatrical stages are organized in two recesses of the Venetian wall.
Using a sheet and a metallic ladder, the narrative of Plato's cave is enacted
in this trivial view of the wall.
Chrysanthi
Anogiati, Nikos Kouklakis,
Prokopis Maragkakis, Niki Maragkoudaki
Συσκευές
Περιπλάνησης
Μια συσκευή που φέρεται από τους θεατές
σε αυτό το ιδιότυπο παιχνίδι, επιτρέπει την συμμετοχή σε μια παράσταση που
χρησιμοποιεί την πραγματική πόλη σαν σκηνικό. Οι ίδιοι οι θεατές αποτελούν ένα
ανεξήγητο θέαμα για τους περαστικούς.
Ισιδώρα Αρβανίτη, Ειρήνη Δουμάνη-Κόρκα
Derive
Apparatus
A
device carried by spectators in this peculiar game allows for the participation
in a performance that uses the city as a theatrical stage. The spectators
become a part of it, as an ambiguous attraction for the passerby.
Isidora
Arvaniti, Irene Doumani-Korka
Αντίστροφη κλίμακα
Από ένα συγκεκριμένο σημείο παρατήρησης
μια κλίμακα που κατεβαίνει προς ένα σπηλαιώδη χώρο του τείχους, παραμορφώνεται
από την εισαγωγή ενός αντεστραμένου προοπτικού σχεδίου.
Λυδία Αντωνίου, Στέλλα Αυγουστίδου,
Σοφία Τεκτονίδου
Reverse stair
From
a specific observation point, the view of a stairway that leads to a cavernous
space of the wall is distorted by the introduction of an inverted perspective
plan.
Lydia
Antoniou, Stella Avgoustidou, Sofia Tektonidou
Στην οδό Τσαγκαρόλων που τελειώνει σε
αδιέξοδο πάνω στο τείχος, τοποθετούνται ημιδιαφανή φίλτρα από προστατευτικό
πλαστικό περιτυλίγματος. Το ίδιο υλικό χρησιμοποιείται για επιλεγμένες
περιτυλίξεις αντικειμένων που δημιουργούν μικρά σκηνικά καθιστικών χώρων. Ο
δρόμος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια θεατρική παράσταση όπου οι θεατές
οδηγούνται σταδιακά προς το απόσπασμα του τείχους.
Ορέστης Κακλαμάνης, Κωνσταντίνα
Λαζαρίδου,
Φωτεινή Μέρμυγκα
Φωτεινή Μέρμυγκα
Bubble Wrap Street
Translucent
screens made of bubble wrap are installed in an alley that ends to the old
wall. The same material is used to wrap selected objects that organize smaller
settings (/spaces). The street is tested as the scene of a theatrical show
where the spectators are gradually directed towards the fragment of the wall.
Orestis
Kaklamanis,
Konstantina Lazaridou,
Konstantina Lazaridou,
Photini Mermyga
Ειρήνη Αφεντούλη, Ευφημία Λιανού,
Τίνα
Μαρινάκη
Diorama
A
fragment of the Venetian wall in Minoos Street is used as the background for a
potential performance. The installation includes a small backstage space behind
the wall. The frame created by this heavy screen is prepared to receive staged
events, such as the making of a chair, the climb to the top of the wall or a
peculiar procession of people. Each act takes place along with a temporary
traffic interruption and a special lighting of the area.
Irini
Afentouli, Eyfimia Lianou, Tina Marinaki
Βάραθρο
Η μετάβαση από έναν χώρο parking σε έναν
ακάλυπτο χώρο, οργανώνεται σαν σκηνοθετημένη μετάβαση που κατασκευάζει ένα
διογκωμένο θεατρικό κατώφλι. Μια ακίνητη επιφάνεια νερού χρησιμεύει ως κάτοπτρο
που κάνει τον διερχόμενο να αισθάνεται οτι αιωρείται στο κενό. Μια ελαφριά
υπεριπτάμενη κατασκευή, του δίνει την δυνατότητα να ανέλθει ενώ το είδωλό του
κατεβαίνει.
'Αννα Αξαοπούλου, Ελισσάβετ Περτιγκιόζογλου
Mirror Chasm
The
staged transition from a parking lot to the inner yard of a block is organized
as an expanded theatrical threshold. A still water surface serves as a mirror
that evokes a feeling of levitation. A suspended lightweight structure allows
the passerby to ascend as his reflection is descending.
Anna
Axaopoulou, Elissavet Pertigkiozoglou
Μακρινή Καταιγίδα
Νίκος Σαμπαζιώτης, Ισμήνη Χρυσοχόου
Distant Storm
In
the bastion of San Salvatore some parts of the ground are covered with sheets
of reflective material. The visitors experience an augmented condition that
includes the amplified sound of the sea and the strong wind. The high walls
block the view to the sea, this intervention however allows for the visitor to
experience it in an extreme state, by means of sounds and reflections.
Ismini
Chrysochoou, Nikos Sampaziotis
No comments :
Post a Comment