#θέμα: Please me
#καλλιτέχνης: Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος
#χρονολογία: 2007 - 2009
#σχολή/τμήμα: School of Visual Arts, Νέα Υόρκη
Κείμενα: Σ. Μπαχτσετζής/Texts by S. Bahtsetzis
Η αρχική ιδέα γι’ αυτή τη σειρά έργων προέκυψε κατά τη διάρκεια που ο Ζαφειρόπουλος σπούδαζε στο School of Visual Arts της Νέας Υόρκης ως αντίδραση σε μία μετεωρολογική πρόβλεψη που ανακοίνωσαν τα τοπικά μέσα και ο τύπος στις 25 Σεπτεμβρίου 2007, υποδεικνύοντας ότι ένας τυφώνας επρόκειτο να πλήξει την μητροπολιτική περιοχή της Νέας Υόρκης. Παρόλο που ο τυφώνας δεν έφτασε ποτέ στην πόλη, η εσφαλμένη πρόβλεψη είχε δύο απρόβλεπτες συνέπειες σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του καλλιτέχνη: «Εκατομμύρια πολιτών αντιδρώντας στην απειλή σφράγιζαν και ασφάλιζαν τις εύθραυστες γυάλινες επιφάνειες στις ιδιοκτησίες τους ενώ για να προστατεύσουν τα υπάρχοντά τους χρησιμοποιούσαν πρωτίστως μονωτική ταινία». Εξαιτίας της μεγάλης κατανάλωσης αυτού του εύκολα προσβάσιμου υλικού, η τιμή πώλησης της μονωτικής ταινίας αυξήθηκε σημαντικά, ενώ μία τέτοια ανεξέλεγκτη κατανάλωση «διόγκωσε περαιτέρω την τιμή οδηγώντας σε φαινόμενα μαύρης αγοράς και σε άδεια ράφια σε πολλά τοπικά καταστήματα σιδηρικών». Η παρατήρηση αυτή έθεσε σε εφαρμογή το πρώτο έργο.
Η αρχική ιδέα γι’ αυτή τη σειρά έργων προέκυψε κατά τη διάρκεια που ο Ζαφειρόπουλος σπούδαζε στο School of Visual Arts της Νέας Υόρκης ως αντίδραση σε μία μετεωρολογική πρόβλεψη που ανακοίνωσαν τα τοπικά μέσα και ο τύπος στις 25 Σεπτεμβρίου 2007, υποδεικνύοντας ότι ένας τυφώνας επρόκειτο να πλήξει την μητροπολιτική περιοχή της Νέας Υόρκης. Παρόλο που ο τυφώνας δεν έφτασε ποτέ στην πόλη, η εσφαλμένη πρόβλεψη είχε δύο απρόβλεπτες συνέπειες σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του καλλιτέχνη: «Εκατομμύρια πολιτών αντιδρώντας στην απειλή σφράγιζαν και ασφάλιζαν τις εύθραυστες γυάλινες επιφάνειες στις ιδιοκτησίες τους ενώ για να προστατεύσουν τα υπάρχοντά τους χρησιμοποιούσαν πρωτίστως μονωτική ταινία». Εξαιτίας της μεγάλης κατανάλωσης αυτού του εύκολα προσβάσιμου υλικού, η τιμή πώλησης της μονωτικής ταινίας αυξήθηκε σημαντικά, ενώ μία τέτοια ανεξέλεγκτη κατανάλωση «διόγκωσε περαιτέρω την τιμή οδηγώντας σε φαινόμενα μαύρης αγοράς και σε άδεια ράφια σε πολλά τοπικά καταστήματα σιδηρικών». Η παρατήρηση αυτή έθεσε σε εφαρμογή το πρώτο έργο.
#artist: Theodoros Zafeiropoulos
#year: 2007 - 2009
#school/department: School of Visual Arts, New York
The initial idea in this series of projects developed during
Zafeiropoulos’ study in the School of Visual Arts in New York came about
in response to a weather forecast announced from local broadcasts and
the daily press on September 25th2007, indicating that a hurricane was
about to strike the metropolitan area of New York City. Although the
hurricane never reached the city, the failed forecast had two
unpredictable consequences according to the artist: “Millions of
citizens in response to the menace were sealing and securing all fragile
glass surfaces on their property and trying to protect their belongings
using primarily duct-tape.” Due to high consumption of
this easy to find material, the selling price of duct tape increased
tremendously, while such uncontrolled consumption “further inflated the
price, and occasionally led to the phenomena of black market activities
and empty shelves in many local hardware stores.” This observation
initiated the first project.
Please
Insulate me
Στο πρώτο στάδιο του έργου ο
καλλιτέχνης δημιούργησε μία εγκατάσταση στο εργαστήριο του στη Νέα Υόρκη
επικολλώντας μεγάλες ποσότητες μονωτικής ταινίας τόσο στους τοίχους όσο και στο
δάπεδο. In the first step of the project the artist created an installation in his studio in New York using large amounts of duct-tape on both the walls and the floor.
Please Insulate Me 2007 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please
Moisturize me
Σε ένα δεύτερο στάδιο εξέλιξης
και στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα συντήρησης ή διατήρησης αυτού
του ‘σώματος’, ο καλλιτέχνης αποφάσισε να διαφοροποιήσει το μέγεθος της
εγκατάστασης με τη χρήση ενός συνηθισμένου πιστολιού θερμού αέρα που μπορεί να
προμηθευθεί κανείς σε οποιοδήποτε κατάστημα σιδηρικών.
In a second stage of development, and facing the problem
of how to preserve, or maintain this ‘body,’ the artist decided to re-size the
installation with the use of a common heat gun to be found in any hardware
store.
Please Moisturize Me 2008 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please Participate Me 2008 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please Maintain Me 2009 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please Moisturize Me 2008 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please Participate me
Το υλικό που
απέμεινε από την προηγούμενη εγκατάσταση απομονώθηκε και περισυλλέχθηκε. Το
εργαστήριο γέμισε από το υλικό αυτό και μετατράπηκε σε φωτογραφικό θάλαμο.
Σύμφωνα με ένα προκαθορισμένο σύνολο κανόνων, εξήντα ένας φοιτητές του
μεταπτυχιακού προγράμματος (MFA) προσκλήθηκαν να δράσουν εντός του θαλάμου.Το
υλικό έγινε «εργαλείο» στα χέρια των άλλων, ενώ ο καλλιτέχνης μετατράπηκε στον
παθητικό παρατηρητή ο οποίος οργανώνει και ορίζει τους κανόνες της διαδικασίας.
«Το εντός της κοινότητας κοινωνικοποιημένο υλικό» οδήγησε σε μια σειρά
καταγεγραμμένων δράσεων.
The leftover material from the previous
installation was isolated and collected. The studio was filled with this
material and turned into a photo booth. Sixty-one students of the MFA program
were invited to act inside the booth according to a pre-described set of
rules.The material became a ‘tool’ in the hands of others, while the artist
turned into the passive observer who organizes and establishes the rules of the
process. “The community-socialized material” resulted in a series of documented
performances.
Please Participate Me 2008 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Please
Maintain me (The final installation)
Τα εναπομείναντα υλικά, ένας σωρός από
θρυμματισμένα κομμάτια «πολυχρησιμοποιημένου», λιωμένου πλαστικού σε συνδυασμό
με ένα στρώμα στεγνής, στερεής πούδρας κονιορτοποιήθηκε για να χρησιμοποιηθεί
περαιτέρω. Ο χώρος μετατράπηκε σε ένα ερμητικά κλεισμένο δωμάτιο, ένα «κιβώτιο
σκόνης» που συντηρούσε και επανέφερε στη μνήμη τα βήματα των προηγούμενων
σταδίων του έργου.
The
leftover material, a pile of shredded pieces of “overused,” melted plastic
combined with a layer of dried solid baby powder has been subsequently
pulverizedfor further use. The space turned into a hermetically sealed room, a
“dust container” that preserved and recalled the traces of the previous stages
of the project.
Please Maintain Me 2009 from Theodoros Zafeiropoulos on Vimeo.
Περισσότερα για το έργο του Θοδωρή Ζαφειρόπουλου μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του: theodoroszafeiropoulos.com
More information about Thodoris Zafeiropoulos and his artistic endeavors can be found at his official website: theodoroszafeiropoulos.com
More information about Thodoris Zafeiropoulos and his artistic endeavors can be found at his official website: theodoroszafeiropoulos.com
No comments :
Post a Comment