Hell As Pavilion










Hell as pavilion | hell as text | hell as art practice | hell as exhibition | hell as method | hell as modus operandi | hell as modus vivendi | hell as exodus








Η έκθεση HELL AS PAVILION, οργανώνεται από το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Palais de Tokyo στο Παρίσι, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου και με τη συνεργασία του αρχιτέκτονα Γιώργου Τζιρτζιλάκη, από τις 25 Φεβρουαρίου, έως τις 4 Απριλίου 2013.
Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τη λέξη HELL AS, όπως αυτή, εμφανίζεται στην πρόσφατη ταινία Film Socialisme του Jean-Luc Godard. Χρησιμοποιώντας το λογοπαίγνιο που δημιουργεί η διακοπτόμενη γραφή της λέξης, η έκθεση παραπέμπει στο γεγονός τής πρόσφατης “δαιμονοποίησης” της Ελλάδας με αφορμή την Ευρωπαϊκή κρίση, και επιδιώκει να λειτουργήσει σαν μια ριζοσπαστική αλληγορία για το παράλογο της (συν)ύπαρξης, όπως άλλωστε το αντιμετωπίζει σήμερα –με το αίσθημα του επείγοντος– η τέχνη.
Αντιληπτή σαν ένα είδος φαντάσματος, ανησυχητικού προαισθήματος ή παρατεινόμενης εκκρεμότητας, η έκθεση αφορά το κατ’ εξοχήν “τέρας” της παγκόσμιας κρίσης, το ευρωπαϊκό bête noir, και το μελετά ως μια μεταιχμιακή, απροσδιόριστη κατάσταση η οποία θα μπορούσε να συνιστά και ένα νέο είδος τακτικής. Έναν παράξενο τόπο και έναν εναλλακτικό τρόπο για να εξεταστούν εκ νέου οι θέσεις μας για τον ανθρωπισμό, την “τιμωρία”, τη ριζοσπαστικότητα, την κοινωνία και τη συνδεσιμότητα.
Έργα διαφόρων εκφραστικών μέσων (ζωγραφική, σχέδιο, φιλμ, κεραμικά, κ.α.) θα συνθέσουν ένα είδος εντατικού fresco από διαφορετικές τεχνοτροπίες και ποικίλες προσεγγίσεις του βασικού εκθεσιακού προβληματισμού, συγκροτώντας ένα υπερ-κείμενο, ένα δίκτυο από πιθανές συνδέσεις πάνω στις οποίες θα μπορούσε να στοχαστεί κανείς.
Η επιμελητική προσέγγιση, αναδεικνύει τους τοίχους της έκθεσης σε ευρήματα-πυκνωτές: Ο χώρος τους “κατοικείται” από τα έργα, εμψυχώνεται και έτσι δεν αναπαριστά αλλά γίνεται ένας ενεργητικός φορέας πραγμάτων τα οποία, χάρη στις “τρομερές μίξεις” τους, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και με τον επισκέπτη, έτσι ώστε να τεθούν δυναμικά σε συζήτηση μια σειρά ζητήματα παρεμπόδισης, επικοινωνίας, ροών, αποκλεισμών, αναγεννημένων ιδεολογημάτων και αντιφάσεων.
Η έρευνα της έκθεσης ξεκινά από το παράλογο, το ανησυχητικό και αυτό το οποίο δεν κατανοούμε, ή αρνούμαστε να αντικρίσουμε (το τέρας) και προχωρά σε ευρύτερα ζητήματα ταυτότητας, είδη ετερότητας, ανθρωπολογικές και λαογραφικές επεξεργασίες συμβόλων και αινιγμάτων απέναντι στον Άλλο, τον χρόνο, τον φόβο, την απώλεια, τον θάνατο, και τις διαταραγμένες σχέσεις του πολιτισμένου ανθρώπου με τη Φύση. Με λίγα λόγια μορφές απόκρισης του Εαυτού στην πρόκληση του Ανοίκειου και τις διαφορετικές ερμηνείες που αποδίδονται σε αυτές, σε ατομικό ή συλλογικό επίπεδο. Στην έρευνα αυτή διακριτό ρόλο παίζει και το πώς μας βλέπουν οι άλλοι, (Hell as - ...), άρα και ο ρόλος του “εξιλαστήριου θύματος”.

Πλαίσιο αναφοράς γίνεται ένας “μετα-μεταφυσικός ανθρωπισμός” και μια “μη ανθρωποκεντρική ανθρωπολογία” όπως αναδεικνύονται στη σύγχρονη συζήτηση γύρω από την τέχνη, τη φιλοσοφία και την πολιτική τους σημασία.
Μορφές και υβρίδια (που περιλαμβάνουν και το Βυζάντιο) εξετάζονται ως επινοήσεις για την κατανόηση και καθυπόταξη του χρόνου, στην οποία θα μπορούσαμε να προσθέσουμε το ριζικά ένδον, δηλαδή τη σχέση με τον Εαυτό μας.
To HELL AS PAVILION θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό ως μια “εργαλειοθήκη” για την προσέγγιση των διαφόρων ελληνικών παράλογων, στη μάλλον κοινή και επώδυνη προσπάθεια να είμαστε σύγχρονοι. Ως μια ευκαιρία για να αναλογιστεί κανείς την πιθανότητα επιβίωσης παρεκκλίσεων, ανωμαλιών και ασυνεπειών στο χάος μιας κατάστασης όπου έθνη, κράτη και φορείς εξουσίας τερατολογούν με αναφορά την έννοια της “προόδου”. Ως τη θέση από την οποία δεν υπάρχει τίποτα άλλο πια για να σκεφτούμε παρά αυτό που κάνουμε.
Οι καλλιτέχνες οι οποίοι συμμετέχουν εκπροσωπούν διαφορετικές γενιές, προσεγγίσεις και εκφραστικούς τρόπους: ιστορικοί εκπρόσωποι της ελληνικής καλλιτεχνικής και αρχιτεκτονικής πρωτοπορίας συνυπάρχουν με σύγχρονους καλλιτέχνες και λαϊκούς δημιουργούς, καθώς και με κολεκτίβες οι οποίες δραστηριοποιούνται σε συλλογικά project στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ ο διπλός δεσμός γλώσσας και εικόνας ερευνάται με έργα που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό.

ΕΠΙΜΈΛΕΙΑ ΈΚΘΕΣΗΣ
Νάντια Αργυροπούλου
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ
Γιώργος Τζιρτζιλάκης
ΟΜΆΔΑ ΕΡΓΑΣΊΑΣ
Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Γιασεμή Πέρου, Βασιλική-Μαρία Πλαβού, Γιώργος Ρυμενίδης

ΣΥΜΜΕΤΈΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΈΧΝΕΣ
Αλέξης Ακριθάκης, ΛουκίαΑλαβάνου, Νάνος Βαλαωρίτης, Marie Wilson-Βαλαωρίτη, Γιάννης Βαρελάς, Κωστής Βελώνης, ΛυδίαΒενιέρη, Τάσος Βρεττός, Βαγγέλης Βλάχος, Τάκης Γιαννούσας, Δημήτρης Δημητριάδης, Νίκος Εγγονόπουλος, Ανδρέας Εμπειρίκος, Χάρις Επαμεινώνδα, Τάκης Ζενέτος, Λάκης & Άρης Ιωνάς (The Callas), Βλάσης Κανιάρης, Βασίλης Π. Καρούκ, Ανδρέας Ragnar Κασάπης, Anja Kirschner & DavidPanos, Πάνος Κουτρουμπούσης, Θάνος Κυριακίδης (BlindAdam), Κωνσταντίνος Λαδιανός, Στάθης Λογοθέτης, Ανδρέας Λόλης, Παναγιώτης Λουκάς, Αντώνης Ντόνεφ, ΡαλούΠαναγιώτου, Νίκος-Γαβριήλ Πεντζίκης, Σαπρόφυτα, Κώστας Σαχπάζης, ΧριστιάναΣούλου, Κώστας Σφήκας, Θανάσης Τότσικας, ΉραΤριανταφυλλίδη, Ίρις Τουλιάτου, Κωστής Τριανταφύλλου (Costis), Στέλιος Φαϊτάκης, Σάββας Χριστοδουλίδης, KavecS(ΒάναΚωσταγιόλα& Κωστής Σταφυλάκης), Souzy Tros (ΜαρίαΠαπαδημητρίου), HollowAirportMuseum(Νίκος Χαραλαμπίδης).

FILM APPENDIX
ΑντουανέτταΑγγελίδη, Χρήστος Βακαλόπουλος & Σταύρος Τσιώλης, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Αλέξης Δαμιανός, Νίκος Παπατάκης, Άγγελος Προκοπίου & G.Hoyningen-Huene, Θανάσης Ρεντζής, ΕύαΣτεφανή, Κώστας Σφήκας, Σταύρος Τορνές, Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη, Costis.

ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΈΚΘΕΣΗΣ: 27 Φεβρουαρίου - 4 Απριλίου 2013

EΓΚΑΊΝΙΑ : Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου, 20.00 - 24.00,
Palais de Tokyo, 13 avenue du Président Wilson, F-75116 Paris, France

Για περισσότερες πληροφορίες: palaisdetokyo
“HELL AS PAVILION,” exhibition as part of Modules – Fondation Pierre Bergé – Yves Saint Laurent

ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΏΣΕΩΝ
ΔΕΥΤΈΡΑ 25/2
21:00 Μουσική performance των The Callas (Λάκης & Άρης Ιωνάς): «Dance me to the End», The Callas featuring the Callasettes, διάρκεια 20’.
ΤΕΤΆΡΤΗ 27/2
17:00 Performance των KavecS (Βάνα Κωσταγιόλα & Κωστής Σταφυλάκης): «The 8th Black Circle Declaration: Light through the ruins», διάρκεια 12’.
17:30 Ομιλία του συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη, με θέμα «Les gens de la caverne», διάρκεια 30’, η ομιλία θα γίνει κατευθείαν στα γαλλικά.
18:15 Έναρξη του κινηματογραφικού αφιερώματος HELL AS PAVILION: The film appendix το οποίο εντάσσεται στην έκθεση, και πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και των δημιουργών.
Συμμετέχοντες σκηνοθέτες: ΑντουανέτταΑγγελίδη, Χρήστος Βακαλόπουλος & Σταύρος Τσιώλης, Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Αλέξης Δαμιανός, Νίκος Παπατάκης, Άγγελος Προκοπίου & G.Hoyningen-Huene, Θανάσης Ρεντζής, ΕύαΣτεφανή, Κώστας Σφήκας, Σταύρος Τορνές, Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη, Costis.
ΠΈΜΠΤΗ, 28/2
12:00 έως 24:00 Συνέχεια και ολοκλήρωση τoυ αφιερώματος HELL AS PAVILION: The film appendix.


HELL AS PAVILION is an exhibition, hosted by The Palais de Tokyo contemporary art centre in Paris, curated 
by Nadja Argyropoulou, and realized, with the collaboration of architect Yorgos Tzirtzilakis, between February 25 and April 4, 2013.
The exhibition borrows its title from the word HELL AS as it appears in Jean-Luc Godard’s recent Film Socialisme. Based on the pun created by the space in the word, the exhibition alludes to the recent ‘demonisation’ of Greece as a result of the European crisis and aims to serve as a subversive allegory on the absurdity of (co-)existence, which is also what art is having to deal with today, with a sense of urgency.
The Greek Pavilion could thus be understood as a fantasma, a premonition or a twinge of remorse, a disturbing idiorrythmy, the monster (teras) par excellence in the current temps des crises. The European bête noire hangs on a wall in an undetermined borderline condition considered here as a possible tactic; a laboratory of the para-logon (that which lies next to and beyond logos/reason); a precarious position from which current takes on humanism, punishment, radicalization, the collective and the connective can be reexamined.
The exhibition is conceived as a strange fresco gone wild, an inhabited migrant wall of “horrible mixtures,” which brings together Greek artists from various generations, and, starting from the Byzantine tradition, explores a neglected field of rhizomatic relationships and unexpected affinities, and urges us to “read history in unforeseen ways,” to imagine into existence new mobile and minor networks. Various forms of art (painting, drawing, film, pottery, etc.) will create a hypertext, through which one could reflect on the matters raised in the show.
The participating artists represent different approaches and modes of expression: historic exponents of the avant-garde in Greek art and architecture coexist with contemporary creators and folk artists as well as with collective schemes of people who work on group projects in Greece and abroad, while the twin bond between language and image is explored through works presented to the public for the first time.
The research of the show starts from the absurd, the unsettling and that which we fail —or refuse— to understand and face (the monster), and goes on into broader questions of identity, forms of alterity, anthropological and folkloric processing of symbols and enigmas before the Other; before fear, loss, death and the civilised man’s unsettled relationship with Nature. In short, it is about the Self’s forms of response to the challenge of the Uncanny and the different interpretations of such responses, on an individual or collective level. A distinct consideration in this research is the matter of how others see us (Hell as - ...), and hence the role of the “scapegoat”.

The context of all this is a “metaphysical humanism” and a “non-anthropocentric anthropology” as they emerge from the current debate around art, philosophy and their political significance.
Forms and hybrids are examined as attempts at understanding and controlling time; to these we could add the radically inner, i.e. our relation with our Self.
HELL AS PAVILION can be perceived as a toolbox for the understanding of various Greek paraloga in the rather common and unsettled struggle to “be in” the present; as a chance to consider the viability of deviations, abnormalities and inconsistencies, in the xaos (chaos) of a situation where nations, states and all kinds of entities suspect and monster one another for economic misconduct and “lack of progress.”

CURATOR
Nadja Argyropoulou
ARCHITECTURAL DESIGN
Yorgos Tzirtzilakis
PROJECT TEAM
Malvina Panagiotidi, Giasemi Perou, Vassiliki-Maria Plavou, Yorgos Rimenidis

ARTISTS
Alexis Akrithakis, LoukiaAlavanou, Vlassis Caniaris, Savvas Christodoulides, Costis, Dimitris Dimitriadis, Antonis Donef, Andreas Embiricos, Nikos Engonopoulos, Haris Epaminonda, Stelios Faitakis, Takis Giannousas, Hollow Airport Museum (Nikos Charalambidis), Lakis & Aris Ionas (The Callas), Vassilis P. Karouk, Andreas Ragnar Kassapis, KavecS(VanaKostayola& Kostis Stafylakis), AnjaKirschner & David Panos, Panos Koutrouboussis, Blind Adam (Thanos Kyriakides), Konstantinos Ladianos, Stathis Logothetis, Andreas Lolis, Panayiotis Loukas, Rallou Panagiotou, Nikos-Gabriel Pentzikis, Kostas Sahpazis, Saprophytes, Kostas Sfikas, ChristianaSoulou, Thanassis Totsikas, IraTriantafyllidou, Souzy Tros (MariaPapadimitriou), Iris Touliatou, Nanos Valaoritis, Marie Wilson-Valaoritis, Jannis Varelas, LydiaVenieri, Vangelis Vlahos, Kostis Velonis, Tassos Vrettos, Takis Zenetos

FILM APPENDIX
AntoinettaAngelidi, Costis, Constantine Giannaris, Alexis Damianos, Nicos Papatakis, Angelos Prokopiou & G.Hoyningen-Huene, Thanassis Rentzis, Kostas Sfikas, EvaStefani, Stavros Tornes, Athina- Rachel Tsangari, Christos Vakalopoulos & Stavros Tsiolis

EXHIBITION DURATION: February 27 - April 4, 2013

OPENING : Monday, February 25, 20.00 - 24.00,
Palais de Tokyo, 13 avenue du Président Wilson, F-75116 Paris, France

More info: palaisdetokyo
“HELL AS PAVILION,” exhibition as part of Modules – Fondation Pierre Bergé – Yves Saint Laurent 


PROGRAM OF EVENTS
MONDAY 25/2
21:00 Music performance by, The Callas (Lakis & Aris Ionas): “Dance me to the End”, The Callas featuring the Callasettes, 20’.
WEDNESDAY 27/2
17:00 Performance by the, KavecS (Vana Kostayola & Kostis Stafylakis): “The 8th Black Circle Declaration: Light through the ruins”, 12’.
17:30 Talk (in French) by writer Dimitris Dimitriadis, titled, “Les gens de la caverne”, 30’.
18:15 Start of HELL AS PAVILION: The film appendix. Realized with the cooperation of, the Greek Fim Centre, the Greek Film Archive, DESTE Foundation for Contemporary art and the film makers.
Participating directors: AntoinettaAngelidi, Costis, Constantine Giannaris, Alexis Damianos, Nicos Papatakis, Angelos Prokopiou & G.Hoyningen-Huene, Thanassis Rentzis, Kostas Sfikas, EvaStefani, Stavros Tornes, Athina- Rachel Tsangari, Christos Vakalopoulos & Stavros Tsiolis
THURSDAY, 28/2
12:00 to 24:00 Continuation of HELL AS PAVILION: The film appendix.













No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...