Lamda house












#τίτλος εργασίας: _Kατοικία Λάμδα 
#
όνομαΓιαννακίδης Κυριάκος//Ελβίρα Καμπέρα 
#
χρονολογία2016-2017 
άθημαΑρχιτεκτονικός Σχεδιασμός ΙΙΙ 
#
επιβλέποντεςΤηλέμαχος Ανδριανόπουλος 
#
σχολή/τμήμαΕθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο/Αρχιτεκτονική




Κατοικία Λ


Η μελέτη για την κατοικία Λάμδα εντάσσεται στα πλάισια του μαθήματος Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός ΙΙΙ του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Αναφέρεται στην περιοχή των Πετραλώνων, στους πρόποδες του λόφου του Φιλοπάππου και νοτιοδυτικά της Ακρόπολης. Πιο συγκεκριμένα, βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγνάντων και Πραμάντων, σε άμεση γειτνίαση με την πλατεία Φιλοπάππου.

Μέσα από την ανάγνωση της περιοχής παρατηρήσαμε την ύπαρξη έντονης φύτευσης, την ποικιλομορφία αρχιτεκτονικής γλώσσας και την εγγύτητα του σημείου με το κέντρο και τους αρχαιολογικούς του χώρους. Μέσα από αυτά τα στοιχεία διαμορφώθηκαν τέσσερις παράγοντες, τους οποίους και λάβαμε υπόψη καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης της μελέτης. Η διατήρηση του αστικού μετώπου, η ανάπτυξη του κτιρίου γύρω από μία κεντρική αυλή, ο εσωστρεφής σχεδιασμός της κατοικίας και η κίνηση σε αυτήν αξονικά μέσω μίας κεντρικής άρθρωσης, συνέβαλαν στην τελική διαμόρφωση της πρότασης μας.

Πιο συγκεκριμένα, η επιδίωξη να διατηρηθεί εμφανώς η συνέχεια του αστικού μετώπου σε συνδυασμό με το τραπεζιόσχημο σχήμα του οικοπέδου, οδήγησε κατοψικα τους κτιριακούς όγκους σε σχήμα «Λ. Το αποτέλεσμα διαπνέεται από δωρικότητα και αυστηρότητα, σε συνέπεια προς αυτόν των αρχαιολογικών μνημείων που βρίσκονται πλησίον της περιοχής.

Επιπλέον, ο έντονος προβληματισμός γύρω από τα ζητήματα του πρασίνου και της γειτνίασης στα σύγχρονα αστικά κέντρα συνέβαλλε καταλυτικά στην υιοθέτηση ενός σεναρίου ιδεατού, έως και εξπρεσιονιστικού. Η εσωτερική αυλή γύρω από την οποία αναπτύσσεται το κτίριο, δεν αποτελεί παρά τη συνέχεια αυτής του γειτονικού οικοπέδου, ενώ καμία οριοθέτηση ή χώρισμα δεν έχει τοποθετηθεί μεταξύ τους. Με τον τρόπο στηλιτεύεται κοινωνικό φαινόμενο της αποξένωσης των αστικών πληθυσμών και γίνεται μια προσπάθεια για την αναβάθμιση του παράγοντα του πρασίνου στη σημασία του σχεδιασμού γενικότερα. Επιπροσθέτως, επιδιώκεται η νοητή σύνδεση της εσωτερικής αυλής και των δημόσιων χώρων φύτευσης που περιβάλλουν το κτίσμα. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από έναν υπερυψωμένο κήπο, ο οποίος αποτελεί τον κύριο χώρο εκτόνωσης για τον όροφο της κατοικίας στον οποίο αναπτύσονται οι χώροι ύπνου.

Ο εσωστρεφής σχεδιασμός της επιλέχθηκε σε συνάφεια με το μοντέλο της πυρηνικής οικογένειας η οποία και διαμένει εκεί. Η κατοικία Λάμδα αναπτύσσεται ομοίως με τον τρόπο που τα μέλη μιας οικογένειας διαπνέονται από μία εσωστρεφή διάθεση σε σχέση με τον δημόσιο χώρο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή και αλληλεπίδραση με αυτόν. Στοιχεία όπως η εκτόνωση του εργαστηρίου στην οδό Αγνάντων, η διαπερατότητα του χώρου διημέρευσης στο ισόγειο, ο υπερυψωμένος κήπος στον όροφο, καθώς και τα διαδοχικά ανοίγματα που έχουν γίνει σε αυτόν στη μεριά της οδού Πραμάντων, ενισχύουν τη συσχέτιση με το δημόσιο χώρο.


Στον αντίποδα, η εκτόνωση όλων των χώρων της κατοικίας στην αυλή,η τοποθέτηση του κτιρίου στα όρια του οικοπέδου ,η προστασία του χώρου διημερεύσεως από ένα ογκώδες τοιχίο-ζαρντινιέρα και η οριοθέτηση της υπερυψωμένης αυλής από ένα δεύτερο τοιχίο, αποκρυσταλλώνουν τον εσωστρεφή χαρακτήρα της κατοικίας Λάμδα. Τέλος, οι εσωτερικές κινήσεις διαμορφώνονται επίσης με αυστηρότητα, αξονικά και με κεντρικό σημείο επαφής με το δημόσιο χώρο, μέσω της άρθρωσης στη συμβολή των οδών και πρόσωπο στην πλατεία Φιλοπάππου.

#Title:_lamda house 
#Student Name:Giannakidis Kyriakos//Elvira Kamperi 
#Supervisor:Thlemachos Andrianopoulos 
#Year:2016-2017 
#Course Title:Architectural Design III 
#School/Department:N.T.U.A/Department of Architecture


The aim of this notion is to propose an innovative residential environment in absolute correlation with the region that surrounds it, the urban and overcrowded municipality of Petralona, located neighboring the Acropolis in Athens.

The name of this residence is a result of its final planar shape that reminds the Greek letter “lamda” (Λ).  A limited set of rules, such as following the urban frontline and creating a central yard -in immediate connection with the urban landscape environment through a raised garden- surrounded by an introvert building shape, led this study from its early beginning. This method establishes a code of spatial relationships within the syntactic domain of architectural language. The set of diagrams thus produced is recorded as both substance and indexical sign, which shift the focus away from existing conceptions of form in an intentional act of overcoming expressionism, materiality, function, landscape design and meaning.

Moreover, the main residence is located in the southern area of the site. The ground floor contains all the public living spaces and intentionally has hardly no walls but glass frames in order to fully reclaim both sunlight and yard view. Its external side is protected by a massive concrete wall with planting on its top that gives a private feeling without diminishing the transparency of the interior space. Bedrooms are placed in the first floor in combination with outdoor spaces, such as the lifted garden. Natural lighting is ensured by serial windows in the southern wall which consist a “barcode” pattern. Last but not least, a pottery lab is located on the north side in direct contact with the road and independent from the main residence.

In addition, the challenge to the hierarchical nature of configurational forms was extended to a certain dialectical relationship between the natural and artificial. Thus, in _lamda house the oblique view was equalized in importance with the frontal. Similarly, the simultaneously perceived was equalized with the sequentially perceived.




























No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...